Jelen tájékoztató a honlapon elérhető Általános Szerződési Feltételekben (a továbbiakban: „ÁSZF”) foglalt rendelkezések, és az ÁSZF-ben megjelölt jogszabályok alapján készült, és azok tartalmát részletezi a szállítási módokra, határidőkre, költségekre, valamint a termékek visszaküldésére és az elállási jog gyakorlására vonatkozóan.
Felhívjuk a Felhasználó figyelmét, hogy jelen dokumentum nem helyettesíti az ÁSZF-ben foglaltakat, az abban szereplő teljes körű szabályozás megismerése érdekében kérünk minden Felhasználót, hogy tekintse meg az ÁSZF-et.
A termékeket kizárólag kiskereskedelmi mennyiségben és kizárólag a végfelhasználók részére áll módjában a Szolgáltatónak értékesíteni. A Honlapon vásárolt termékek tovább értékesítése nem megengedett.
A kiszállított Termék a Szolgáltató tulajdonában marad, amíg a fizetés teljes egészében meg nem történik.
A Felhasználó által tévesen vagy pontatlanul megadott adatokból eredő szállítási, illetve egyéb problémákért és esetleges többletköltségekért és/vagy károkért a felelősség kizárólag a Felhasználót terheli.
A Szolgáltatás megrendelése és teljesítése közötti időpontban történt, a kiszállítást érintő adatmódosításokat a Szolgáltató a tőle elvárható legnagyobb gondosság mellett sem tudja minden esetben nyomon követni, így az abból eredő esetleges kellemetlenségekért, késedelemért és károkért felelősséget nem vállal.
Felhasználó a Ptk. 6:127. §-a alapján köteles a csomagot késedelem nélkül, lehetőleg a kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Amennyiben a Felhasználó nem vizsgálja át a csomagot viseli az ezzel való következményeket (a termék állapotának bizonyításának nehézsége).
A 20.000 Ft vagy annál nagyobb értékű rendelések esetén a kiszállítás ingyenes.
Az ÁSZF eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató kizárólag Magyarország területén biztosítja a megrendelt Termék kiszállítását/átvételét. A kommunikáció és a vásárlás nyelve elsősorban a magyar nyelv. A Szolgáltató eltérő rendelkezése hiányában magyarországi ÁFA-t alkalmazza minden Termék esetében.
A Termék kiszállítására a Felhasználó a GLS, DPD, Foxpost vagy MPL futárszolgálatot választhatja.
GLS-ről bővebb információ az alábbi weboldalon érhető el: https://gls-group.eu/HU/hu/cimzetteknek-nyujtott-szolgaltatasok
GLS házhozszállítási díja: bruttó 2200 Ft
GLS csomagponthoz szállítási díja: bruttó 1400 Ft
GLS csomagautomatához szállítási díja: bruttó 1200 Ft
DPD-ről bővebb információ az alábbi weboldalon érhető el: https://www.dpd.com/hu/hu/cimzettek/
DPD házhoz szállítási díja: bruttó 2000 Ft
DPD csomagponthoz szállítási díja: bruttó 1600 Ft
Foxpostról bővebb információ az alábbi weboldalon érhető el: https://www.foxpost.hu/csomagatvetel
Foxpost csomagponthoz szállítási díja: bruttó 1000 Ft
Foxpost csomagautomatához szállítási díja: bruttó 1000 Ft
MPL-ről bővebb információ az alábbi weboldalon érhető el: https://www.posta.hu/kuldemeny_erkezese/haznal_torteno_csomagkezbesites
MPL házhoz szállítási díja: 1700 Ft
A Ptk. 6:220. § (1) bekezdése alapján a Szolgáltató a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a Felhasználó rendelkezésére bocsátani az Terméket. Az Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult a Ptk. szerint eljárni a Szolgáltatóval szemben.
Amennyiben a Felhasználó korábban már úgy rendelt Terméket, hogy azt a kiszállítás során nem vette át (ide nem értve azt az esetet, amikor elállási jogával élt), vagy a Termék nem kereste jelzéssel érkezett vissza a Szolgáltatóhoz, a Szolgáltató megrendelés teljesítését a vételár és a szállítási költségek előre történő megfizetéséhez kötheti. Szolgáltató visszatarthatja az Termék átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy az Termék árának kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával.
A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított elállási jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy az ÁSZF 1. számú mellékleteként elérhető elállási-/felmondási nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja.
A fogyasztó az elállási jogát Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a Terméknek a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő 14 naptári nap.
Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi. Írásban történő elállás vagy felmondás esetén elegendő az elállási vagy felmondási nyilatkozatot elküldeni határidőn belül. A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta. Az Szolgáltató a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni.
Az Szolgáltató visszatérítési kötelezettsége
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, a Szolgáltató legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Szolgáltató a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Szolgáltatót felelősség nem terheli.
Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Szolgáltató nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk.
Az Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó az Árut vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Portósan feladott küldeményeket nem áll a Szolgáltató módjában elfogadni.
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles az Terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni a Szolgáltató által a Termékvisszavételre meghatalmazott Webshippy-nek (postai cím: 2151 Fót, 0221/12.). A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó az Árut a határidő lejárta előtt elküldi.
A fogyasztó viseli az Termékvisszaküldésének közvetlen költségét. Az Árut a Webshippy (postai cím: 2151 Fót, 0221/12.) kell visszaküldeni. Portósan visszaküldött Terméket nem áll a Webshippy módjában átvenni.
A fogyasztó a Termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
Amennyiben a vonatkozó jogszabályok szerint az elállási jog nem gyakorolható, vagy csak feltételekkel gyakorolható, a Vásárlót nem illeti meg a kipróbálási célú használat sem.
Az áruk megfelelőségének szavatolására vonatkozó termékszavatosságra, kellékszavatosságra vonatkozó tájékoztatás fogyasztói szerződésekre vonatkozóan
A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 11. § (5) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklet figyelembevételével készült
A Fogyasztói tájékoztató kizárólag fogyasztónak minősülő Vevőkre vonatkozik, a fogyasztónak nem minősülő vásárlóra vonatkozó szabályok külön fejezetben szerepelnek.